Groepsopdracht: 2- of 3-tallen.
Presentatie van +- 5 Minuten.
Eigen ontwerp voor een StreetArt kunstwerk.
Deel 1: AMSTERDAM > Museum STRAAT
Na de rondleiding met de gids, krijg je tijd om foto’s te maken van 2 kunstwerken die totaal verschillend van elkaar zijn.
Daarna beantwoord je onderstaande vragen:
1: Hoe is Street Art ontstaan?
2: Wat is het verschil tussen Street Art & Graffiti? (Laat voorbeelden zien in de presentatie)
3: Wat is de status van Street Art vroeger, en wat is de status van Street Art nu? (binnen de kunstwereld)
Beantwoord de volgende vragen over jullie gekozen kunstwerken.
LET OP!: Beantwoord voor beide kunstwerken apart.
4: Wie is de kunstenaar?
5: Wat is de titel van het kunstwerk?
6: Beschrijf dit kunstwerk zo gedetailleerd mogelijk.
(vertel iets over de compositie, het kleurgebruik, de sfeer, of het abstract of figuratief is, en wat zie je dan precies?)
7: Wat wil de kunstenaar met dit kunstwerk bereiken / wat is de boodschap?
8: Is het kunstwerk ontstaan in/uit een bepaalde cultuur? Welke?
9: Wat is jouw mening over dit kunstwerk? (let op! individueel beantwoorden!)
Deel 2: STREET ART ONTWERP
Jullie maken zelf een ontwerp voor een StreetArt kunstwerk.
Uiteraard voer je dit kunstwerk niet echt uit op een gebouw, maar op papier/knippen/plakken/schilderen/fotograferen/of een ontwerp app.
Laat jullie creativiteit de vrije loop zonder AI te gebruiken.
Maak eerst samen het kunstwerk, in de klas.
Kies daarna op welk gebouw dit het beste past.
Voor dit samenvoegen van jullie werk en een gebouw mag je evt. AI gebruiken, maar knippen/plakken is beter.
Het door jullie gemaakte Street art kunstwerk verwerken jullie ook in je presentatie , hierbij vertellen jullie welke keuzes jullie hebben gemaakt en waarom.
Deel 3: DE PRESENTATIE
Verwerk de 2 verschillende kunstwerken,
de antwoorden op alle vragen, een foto van jullie eigen ontwerp en jullie idee,
samen in een presentatie van +- 5 minuten.
LET OP!: Zorg er voor dat de presentatie goed vormgegeven is.
Geef aandacht aan lettertype/kleur/indeling van de sheets etc.